Tuesday, June 24, 2014


Masa berlalu terlalu pantas sehingga aku tidak tahu di mana keberadaan jiwaku pada saat ini. Mungkin Tuhan menemukan aku dan dirinya hanya sekadar untuk membahagiakan aku pada waktu yang singkat. Syaban bulan yang penuh dengan kenangan dan pengajaran yang cukup memberi impak dalam hidupku. 

Benarlah kata orang,
jika hati sudah suka, semua indah sahaja. Aku pasti suatu saat nanti semuanya akan terjawab. Jika bukan dengan dirimu, ku yakin pasti ada jalan di luar sana. 


ya Allah,
hanya kepadaMu tempat aku bermohon. Lapangkan lah, tenangkanlah jiwa dan ragaku agar aku tidak lupa akan tanggungjawab ku terhadapMu. Tunjukkanlah aku jalan yang benar dan lurus, agar aku tidak sesat dan jauh melencong dari kebenaran dan takdir yang telah Engkau tentukan. 

Amin.


2 comments:

.dida mumin♥ said...

kenapa sis?

Anyway, God grace, HE know the best for u... May God bless you always.

Rose Azadir said...

Salam Ramadhan, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...